enter@shiftctrl.ro


“Doresc un website, aștept oferte”

SEO-Agency-Process-Image-2

„Doresc un website, aștept oferte” – 50 + de întrebări, sfaturi și idei la care să îți răspunzi și pe care să le iei în calcul pentru a ști exact de ce ai nevoie, ce trebuie să ceri și ce așteptări ar trebui să ai:

🏠 Căsuța digitală e esențială adesea pentru orice business care-și propune să se promoveze (și) în online și implicit pentru orice antreprenor. Cererile de preț au devenit astfel un leitmotiv (și) aici și sunt firești. Atât doar că nevoile diferă de la caz la caz, drept care „prețul” nu ar trebui să poată fi „fixat” înainte de a se cunoaște în detaliu datele problemei. „Cât costă un website” poate fi astfel tradus prin „cât de lungă e o sfoară?” răspunsul fiind, firește, „depinde”. Acel depinde poate fi însă explicat, înțelegând și faptul că, discutând despre un domeniu ce ne poate fi străin, trebuie să luăm în calcul și ceea ce știm că avem nevoie dar și ceea ce nu știm că ne-ar ajuta.

Înțelege nevoile tale pentru a-ți putea creiona așteptări realiste. 

Pe scurt astfel, o listă „de pornire”, compusă din întrebări simple la care ar trebui să poți să-ți răspunzi:

Am nevoie de un website „ridicat de la zero”, din cod, sau îmi este suficient unul creat cu ajutorul unei platforme existente? – nișa, competiția, potențiala inovație sau obiectivele ar trebui să te ajute să răspunzi aici.

Dacă o platformă precum WordPress/WooCommerce, Shopify, Opencart etc. îmi este suficientă, voi achiziționa eu tema necesară sau voi externaliza acest serviciu?

Va fi website-ul meu unul ce promovează servicii sau produse?

Dacă promovez servicii, va fi website-ul meu strict unul de prezentare sau voi comercializa totuși produse digitale (spre exemplu)?

Dacă am un business în zona de e-Commerce, cam care va fi numărul de produse ce vor fi listate pe website?

Digital-Product-Presence-Image-1
Digital-Product-Presence-Image-2
Web-App-Automated-Image-1
Web-App-Automated-Image-2

Îmi doresc eu să realizez acea listare (sau am persoane inhouse care să se ocupe de asta) sau mă aștept ca și acest serviciu să fie contractat de către cei care-mi vor construi căsuța digitală?

Pot oferi eu partea de content și copywriting pentru produse (și nu numai) sau trebuie și aceasta realizată, de către aceeași echipă sau, după caz, de către alta (discutăm aici despre descrieri în primul rând și, firește, despre toate acele pagini nu doar adiacente – Despre noi, Oferte, Servicii, Întrebări frecvente etc) ?

Am pregătite imaginile pentru produse la o calitate optimă, într-un format unitar din punct de vedere al mărimii și-al graficii (de exemplu acel ”background” unic, adesea pe alb – nu că asta ar reprezenta o normă de la care n-am avea voie să ne abatem, nicidecum) sau trebuie acestea editate și, după caz, chiar create ?

Am nevoie de un procesator de plăți?

Dacă da, mă voi ocupa eu de realizarea acelui contract sau voi alege să externalizez acest serviciu, alegând doar să semnez și să ofer actele necesare?

Voi colabora cu firme de curierat?

Dacă da, voi alege să externalizez și partea de implementare pentru crearea acelui cont sau ale acelor conturi?

Îmi doresc un serviciu digital de contabilitate?

Dacă da, voi alege să externalizez și acest aspect?

Îmi propun să vând produse de pe website prin intermediul marketingului digital?

 Dacă da, voi alege să externalizez instalarea ”tracker”- elor pentru Meta și TikTok (Pixel), respectiv Google sau Bing (sau alte motoare de căutare).

Dacă da, voi avea nevoie și de integrare API, pentru a mă asigura că am un catalog dinamic care se updatează automat la 2 ore, astfel încât „mișcarea” stocurilor să nu reprezinte un inconvenient?

Presupunând că mă voi promova în digital, îmi doresc și procese digitale implementate pe website? – discutăm aici despre email-uri automatizate pentru confirmarea comenzii; thank you emails post comandă, email-uri post abandon de coș etc

Voi solicita și debutul precesului de optimizare? (PS: înțelegând că NU există „optimizare completă”, de vreme ce SEO reprezintă un serviciu extrem de complex, care se supune și „regulilor” unor algoritmi ce se pot schimba în timp și care trebuie să țină cont și de creșterea exponențială în timp a concurenței din interiorul nișei, ceea ce înseamnă că „100% gata, finalizat” reprezintă, la fel ca-n multe alte domenii, o utopie)

Nu în ultimul rând, voi putea pune ”brief-ul” de execuție, într-o formă completă, la dispoziție, sau voi externaliza acest serviciu ori, după caz, voi alege întâlniri periodice cu echipa de lucru pentru a discuta statusul proiectului și eventualele direcții ce s-ar putea schimba?

Startup-About-Image

· Am nevoie de un website „ridicat de la zero”, din cod, sau îmi este suficient unul creat cu ajutorul unei platforme existente? – nișa, competiția, potențiala inovație sau obiectivele ar trebui să te ajute să răspunzi aici.

1. Am nevoie de un website „ridicat de la zero”, din cod, sau îmi este suficient unul creat cu ajutorul unei... Închide

· Dacă o platformă precum WordPress/WooCommerce, Shopify, Opencart etc. îmi este suficientă, voi achiziționa eu tema necesară sau voi externaliza acest serviciu?

2. Dacă o platformă precum WordPress/WooCommerce, Shopify, Opencart etc. îmi este suficientă... Închide

· Va fi website-ul meu unul ce promovează servicii sau produse?

3. Va fi website-ul meu unul ce promovează servicii sau produ... Închide

· Dacă promovez servicii, va fi website-ul meu strict unul de prezentare sau voi comercializa totuși produse digitale (spre exemplu)?

4. Dacă promovez servicii, va fi website-ul meu strict unul de prezentare sau... Închide

· Dacă am un business în zona de e-Commerce, cam care va fi numărul de produse ce vor fi listate pe website?

5. Dacă am un business în zona de e-Commerce cam care va fi numărul de produse... Închide

· Îmi doresc eu să realizez acea listare (sau am persoane inhouse care să se ocupe de asta) sau mă aștept ca și acest serviciu să fie contractat de către cei care-mi vor construi căsuța digitală?

6. Îmi doresc eu să realizez acea listare (sau am persoane inhouse care să se ocupe de asta) sau mă aștept ca... Închide

· Pot oferi eu partea de content și copywriting pentru produse (și nu numai) sau trebuie și aceasta realizată, de către aceeași echipă sau, după caz, de către alta (discutăm aici despre descrieri în primul rând și, firește, despre toate acele pagini nu doar adiacente – Despre noi, Oferte, Servicii, Întrebări frecvente etc) ?

7. Pot oferi eu partea de content și copywriting pentru produse (și nu numai) sau trebuie și aceasta realizată, de... Închide

· Am pregătite imaginile pentru produse la o calitate optimă, într-un format unitar din punct de vedere al mărimii și-al graficii (de exemplu acel ”background” unic, adesea pe alb – nu că asta ar reprezenta o normă de la care n-am avea voie să ne abatem, nicidecum) sau trebuie acestea editate și, după caz, chiar create ?

8. Am pregătite imaginile pentru produse la o calitate optimă, într-un format unitar din punct... Închide

· Am nevoie de un procesator de plăți?

9. Am nevoie de un procesator de plăți? Închide

· Dacă da, mă voi ocupa eu de realizarea acelui contract sau voi alege să externalizez acest serviciu, alegând doar să semnez și să ofer actele necesare?

10. Dacă da, mă voi ocupa eu de realizarea acelui contract sau voi alege să externalizez... Închide

· Voi colabora cu firme de curierat?

11. Voi colabora cu firme de curierat? Închide

· Dacă da, voi alege să externalizez și partea de implementare pentru crearea acelui cont sau ale acelor conturi?

12. Dacă da, voi alege să externalizez și partea de implementare... Închide

· Îmi doresc un serviciu digital de contabilitate?

13. Îmi doresc un serviciu digital de contabilitate? Închide

· Dacă da, voi alege să externalizez și acest aspect?

14. Dacă da, voi alege să externalizez și acest aspect? Închide

· Îmi propun să vând produse de pe website prin intermediul marketingului digital?

15. Îmi propun să vând produse de pe website prin intermediul marketin... Închide

· Dacă da, voi alege să externalizez instalarea ”tracker”- elor pentru Meta și TikTok (Pixel), respectiv Google sau Bing (sau alte motoare de căutare).

16. Dacă da, voi alege să externalizez instalarea ”tracker”- elor... Închide

· Dacă da, voi avea nevoie și de integrare API, pentru a mă asigura că am un catalog dinamic care se updatează automat la 2 ore, astfel încât „mișcarea” stocurilor să nu reprezinte un inconvenient?

17. Dacă da, voi avea nevoie și de integrare API, pentru a mă asigura că am un catalog dinamic... Închide

· Presupunând că mă voi promova în digital, îmi doresc și procese digitale implementate pe website? – discutăm aici despre email-uri automatizate pentru confirmarea comenzii; thank you emails post comandă, email-uri post abandon de coș etc

18. Presupunând că mă voi promova în digital, îmi doresc și procese digitale implementate... Închide

· Voi solicita și debutul precesului de optimizare? (PS: înțelegând că NU există „optimizare completă”, de vreme ce SEO reprezintă un serviciu extrem de complex, care se supune și „regulilor” unor algoritmi ce se pot schimba în timp și care trebuie să țină cont și de creșterea exponențială în timp a concurenței din interiorul nișei, ceea ce înseamnă că „100% gata, finalizat” reprezintă, la fel ca-n multe alte domenii, o utopie)

19. Voi solicita și debutul precesului de optimizare?... Închide

· Nu în ultimul rând, voi putea pune ”brief-ul” de execuție, într-o formă completă, la dispoziție, sau voi externaliza acest serviciu ori, după caz, voi alege întâlniri periodice cu echipa de lucru pentru a discuta statusul proiectului și eventualele direcții ce s-ar putea schimba?

20. Nu în ultimul rând, voi putea pune ”brief-ul” de execuție, într-o formă completă, la dispoziție... Închide

💡 Toate aceste întrebări sunt importante și au nevoie de un răspuns precis, în funcție de acele nevoi și dorințe discutate anterior. Ele ajută foarte mult la fluidizarea procesului de muncă și execuție însă nu sunt singurele aspecte de care ar trebui să ții cont. Pentru că e important să ai în vedere și „standardele” de calitate existente în „piață”, pretinse în primul rând de către potențiala ta comunitate. Chiar dacă nu reprezintă „întrebări”, aceste sfaturi simple s-ar putea să te ajute să ceri acele elemente menite să te ajute să câștigi o prezență puternică și autentică în mediul digital:

checklist-2

💡 Toate aceste întrebări sunt importante și au nevoie de un răspuns precis, în funcție de acele nevoi și dorințe discutate anterior. Ele ajută foarte mult la fluidizarea procesului de muncă și execuție însă nu sunt singurele aspecte de care ar trebui să ții cont. Pentru că e important să ai în vedere și „standardele” de calitate existente în „piață”, pretinse în primul rând de către potențiala ta comunitate. Chiar dacă nu reprezintă „întrebări”, aceste sfaturi simple s-ar putea să te ajute să ceri acele elemente menite să te ajute să câștigi o prezență puternică și autentică în mediul digital:

Navigating
Common Challenges

Name
Description

Viteza de încărcare

Viteza de încărcare: Indiferent de cât de frumos, elegant sau intuitiv e website-ul tău, dacă viteza sa completă de încărcare e lentă, aproape că ai pierdut din start. În e-Commerce spre exemplu, consensul în acest moment e că pentru fiecare secundă de încărcare peste primele 2, poți pierde până la 11% dintre potențialii clienți, ajunși pe website prin intermediul reclamelor tale. Această cifră nu e absolută, firește, însă ea ar trebui să îți dea de gândit. Modul de a verifica acest aspect într-un mod rapid și gratuit este, spre exemplu, prin intermediul GTMetrix sau a Google Speed Page Tool.

Optimizarea pe mobil și device-uri mobile

Optimizarea pe mobil și device-uri mobile: Din nou, fără a reprezenta o cifră absolută, în majoritatea nișelor avem o prezență între 70% și 90% exclusiv pe device-uri mobile. Se prea paote astfel ca și publicul tău țintă să prefere acest lucru, drept care website-ul tău ar cam trebui să fie bine optimizat pentru device-uri mobile (”mobile first”). Poți verifica acest lucru cu ajutorul Google Mobile Friendly Test.

Link-urile invalide

Link-urile invalide: Nimic nu-i mai rău parcă pentru afacere decât un potențial client interesat de un serviciu sau de un produs, care, în urma click-ului dat, se trezește pe o pagină inexistentă sau pe una care nu încarcă conținutul așteptat. Poți verifica potențialele link-uri invalide cu ajutorul Google Search Console.

· Viteza de încărcare: Indiferent de cât de frumos, elegant sau intuitiv e website-ul tău, dacă viteza sa completă de încărcare e lentă, aproape că ai pierdut din start. În e-Commerce spre exemplu, consensul în acest moment e că pentru fiecare secundă de încărcare peste primele 2, poți pierde până la 11% dintre potențialii clienți, ajunși pe website prin intermediul reclamelor tale. Această cifră nu e absolută, firește, însă ea ar trebui să îți dea de gândit. Modul de a verifica acest aspect într-un mod rapid și gratuit este, spre exemplu, prin intermediul GTMetrix sau a Google Speed Page Tool.

1. Viteza de încărcare Închide

· Optimizarea pe mobil și device-uri mobile: Din nou, fără a reprezenta o cifră absolută, în majoritatea nișelor avem o prezență între 70% și 90% exclusiv pe device-uri mobile. Se prea paote astfel ca și publicul tău țintă să prefere acest lucru, drept care website-ul tău ar cam trebui să fie bine optimizat pentru device-uri mobile (”mobile first”). Poți verifica acest lucru cu ajutorul Google Mobile Friendly Test.

2. Optimizarea pe mobil și device-uri mobile Închide

· Link-urile invalide: Nimic nu-i mai rău parcă pentru afacere decât un potențial client interesat de un serviciu sau de un produs, care, în urma click-ului dat, se trezește pe o pagină inexistentă sau pe una care nu încarcă conținutul așteptat. Poți verifica potențialele link-uri invalide cu ajutorul Google Search Console.

3. Link-urile invalide Închide
Marketing-Tools-Features-Image-2
Marketing-Tools-Features-Image-1

Intuitivitate și ideea de „prietenos”:

Intuitivitate și ideea de „prietenos”: Primele secunde petrecute pe website sunt extrem de importante. Ele vor decide dacă potențialul cumpărător rămâne interesat sau nu. Decizia acestuia ține de modul în care percepe valoarea website-ului și a produselor/serviciilor. Tocmai de aceea, căsuța ta digitală trebuie să fie cât mai prietenoasă cu putință. Câteva sfaturi pentru a te asigura că-l vei putea câștiga:

advice hologram

Intuitivitate și ideea de „prietenos”:

Intuitivitate și ideea de „prietenos”: Primele secunde petrecute pe website sunt extrem de importante. Ele vor decide dacă potențialul cumpărător rămâne interesat sau nu. Decizia acestuia ține de modul în care percepe valoarea website-ului și a produselor/serviciilor. Tocmai de aceea, căsuța ta digitală trebuie să fie cât mai prietenoasă cu putință. Câteva sfaturi pentru a te asigura că-l vei putea câștiga:

O bară deasupra barei de meniu

O bară deasupra barei de meniu cu informațiile esențiale prezentate succint dar într-un mod ușor de înțeles: Programul pentru call center și suport, email-ul, valoarea peste care transportul e gratuit, timpul estimativ de livrare + butoanele social media

Un meniu principal cât mai intuitiv

Un meniu principal cât mai intuitiv, care să ne ofere la un singur click distanță toate informațiile de care avem nevoie

Un banner principal

Un banner principal care să spună într-o imagine (sau un set de imagini) întreaga poveste a website-ului, înțelegând că vindem implicit și EMOȚIE, nu doar produse sau servicii.

Un homepage cât mai puțin încărcat

Un homepage cât mai puțin încărcat atunci când acest lucru este posibil; elegant prin simplitate și „fluid” prin definiție.

Butoane de ”call to action” ample

Butoane de ”call to action” ample, care să te „îmbie” atât să citești și să descoperi mai mult (în prima fază) cât și să comanzi produsele sau serviciile favorite.

Live chat

Un support live chat atunci când este posibil, cu mențiunea că, odată pus, acesta va fi folosit, ceea ce înseamnă că ar trebui dedicate resurse de timp (și nu numai) acestui aspect.

O pagină de Întrebări Frecvente

O pagină de Întrebări Frecvente, de preferință într-un format intuitiv, cu butoane menite să te ajute să descoperi mai mult fără a încărca prea mult pagina și a îngreuna cititul; pentru a putea preîntâmpina anumite întrebări sau probleme simple, ce-și pot găsi răspunsul sau rezolvarea în doar câteva secunde.

Un wishlist

Un wishlist – esențial pentru orice business din e-Commerce, înțelegând că o primă vizită pe website arareori se încheie cu o vânzare, atât timp cât produsele nu sunt esențiale.

Filtre

Filtre. Multe. Explicate ușor. Acestea reprezintă un „obligatoriu” în ziua de astăzi. În funcție de natura produselor comercializate, ele ar trebui să includă prețul, brand-urile, materialele, culoarea, greutatea, mărimea, vârsta, ingredientele și așa mai departe. În lipsa lor, utilizatorii vor căuta adesea în gol pe website iar aproape nimeni nu are timp pentru așa ceva. Sau chef.

Review-uri

Review-uri prezente într-un mod elegant și care să pară cu adevărat autentice – pentru că știm cu toții câte review-uri fake găsim pe fel și fel de website-uri. Formatul pe care-l recomand ar putea fi acesta: fotografie medalion + steluțe + nume complet + text.

Review-urile prezente nu doar în homepage

Review-urile prezente nu doar în homepage ci și în paginile de produs.

Evitarea abandonului de coș

Pentru o șansă și mai mare de minimizare a abandonului de coș, o recomandare suplimentară ar fi ca review-urile pentru produsele plasate în coș să figureze și în pagina de check-out.

Checkout

Un check-out simplu și intuitiv. Dacă e posibilă varianta ”one page”, cu atât mai bine.

Design unitar

Un design unitar, „croit” după linia de ”branding” a business-ului – ține minte: degeaba te poziționezi premium spre exemplu, dacă a ta căsuță digitală nu spune aceeași poveste.

O paletă cromatică „curată”

O paletă cromatică „curată”, formată de preferință din 2-3 culori, păstrând linia de branding a afacerii.

Un font unic

Un font unic atunci când este posibil; titlurile sau informațiile „speciale” pot fi bold-uite, firește.

Diferențiatorii scoși în evidență

Diferențiatorii scoși în evidență: atât în homepage cât și în paginile de produs/serviciu. Pictogramele ajută. Culorile și design-ul lor vor trebui să păstreze, firește, linia de branding a afacerii.

· O bară deasupra barei de meniu cu informațiile esențiale prezentate succint dar într-un mod ușor de înțeles: Programul pentru call center și suport, email-ul, valoarea peste care transportul e gratuit, timpul estimativ de livrare + butoanele social media

4. O bară deasupra barei de meniu Închide

· Un meniu principal cât mai intuitiv, care să ne ofere la un singur click distanță toate informațiile de care avem nevoie

5. Un meniu principal cât mai intuitiv Închide

· Un banner principal care să spună într-o imagine (sau un set de imagini) întreaga poveste a website-ului, înțelegând că vindem implicit și EMOȚIE, nu doar produse sau servicii.

6. Un banner principal Închide

· Un homepage cât mai puțin încărcat atunci când acest lucru este posibil; elegant prin simplitate și „fluid” prin definiție.

7. Un homepage cât mai puțin încărcat Închide

· Butoane de ”call to action” ample, care să te „îmbie” atât să citești și să descoperi mai mult (în prima fază) cât și să comanzi produsele sau serviciile favorite.

8. Butoane de ”call to action” ample Închide

· Un support live chat atunci când este posibil, cu mențiunea că, odată pus, acesta va fi folosit, ceea ce înseamnă că ar trebui dedicate resurse de timp (și nu numai) acestui aspect.

9. Live chat Închide

· O pagină de Întrebări Frecvente, de preferință într-un format intuitiv, cu butoane menite să te ajute să descoperi mai mult fără a încărca prea mult pagina și a îngreuna cititul; pentru a putea preîntâmpina anumite întrebări sau probleme simple, ce-și pot găsi răspunsul sau rezolvarea în doar câteva secunde.

10. O pagină de Întrebări Frecvente Închide

· Un wishlist – esențial pentru orice business din e-Commerce, înțelegând că o primă vizită pe website arareori se încheie cu o vânzare, atât timp cât produsele nu sunt esențiale.

11. Un wishlist Închide

· Filtre. Multe. Explicate ușor. Acestea reprezintă un „obligatoriu” în ziua de astăzi. În funcție de natura produselor comercializate, ele ar trebui să includă prețul, brand-urile, materialele, culoarea, greutatea, mărimea, vârsta, ingredientele și așa mai departe. În lipsa lor, utilizatorii vor căuta adesea în gol pe website iar aproape nimeni nu are timp pentru așa ceva. Sau chef.

12. Filtre Închide

· Review-uri prezente într-un mod elegant și care să pară cu adevărat autentice – pentru că știm cu toții câte review-uri fake găsim pe fel și fel de website-uri. Formatul pe care-l recomand ar putea fi acesta: fotografie medalion + steluțe + nume complet + text.

13. Review-uri Închide

· Review-urile prezente nu doar în homepage ci și în paginile de produs.

14. Review-urile prezente nu doar în homepage ci și... Închide

· Pentru o șansă și mai mare de minimizare a abandonului de coș, o recomandare suplimentară ar fi ca review-urile pentru produsele plasate în coș să figureze și în pagina de check-out.

15. Evitarea abandonului de coș Închide

· Un check-out simplu și intuitiv. Dacă e posibilă varianta ”one page”, cu atât mai bine.

16. Checkout Închide

· Un design unitar, „croit” după linia de ”branding” a business-ului – ține minte: degeaba te poziționezi premium spre exemplu, dacă a ta căsuță digitală nu spune aceeași poveste.

17. Design unitar Închide

· O paletă cromatică „curată”, formată de preferință din 2-3 culori, păstrând linia de branding a afacerii.

18. O paletă cromatică „curată” Închide

· Un font unic atunci când este posibil; titlurile sau informațiile „speciale” pot fi bold-uite, firește.

19. Un font unic Închide

· Diferențiatorii scoși în evidență: atât în homepage cât și în paginile de produs/serviciu. Pictogramele ajută. Culorile și design-ul lor vor trebui să păstreze, firește, linia de branding a afacerii.

20. Diferențiatorii scoși în evidență Închide

Pagini de produs unitare, intuitive și prietenoase. Câteva recomandări suplimentare aici:

Name
Description

Imagini care să spună poveste a unui produs

Imagini care să spună, cumulat, întreaga poveste a unui produs. Imaginile principale ar trebui să păstreze o linie unică (și să fie plasate în partea stângă a ecranului) însă asta nu înseamnă că o singură imagine ar trebui să fie suficientă. Un format ar putea fi acesta: imagine 1 – produsul fotografiat „din față”, încadrat de un background alb; imagine 2 – produsul încadrat de ingredientele/materialele care îl compun; imagine 3 – produsul fotografiat din spate; imagine 4 – produsul alături de packaging-ul său.

O descriere scurtă

O descriere scurtă tip storytelling care să „spună povestea” produsului (alături, firește, de titlul său, de prețul afișat clar, fără echivoc și de call to action-ul de comandă) – în partea dreaptă.

Diferențiatorii

Diferențiatorii cu pictogramă afișați dedesubt.

Casetă tehnică

Sub diferențiatori, o „casetă tehnică”, menită să fluidizeze pagina și să nu alieneze potențialii cumpărători printr-un text prea lung. „Caseta” ar putea fi împărțită în 3 „bucăți”, după cum urmează:
Descrierea (discutăm aici despre problema pe care o rezolvă produsul și despre calitățile sale de luat în seamă); Informații suplimentare/tehnice (care e gramajul, care-s ingredientele sau materialele și așa mai departe); Mod de folosire/Întreținere (cum avem grijă de acest produs și cum ne asigurăm că-i prelungim durata de viață); Recenzii

Slider cu produse adiacente

„Te-ar putea interesa și”: un slider cu produse adiacente sau care funcționează bine „în pereche” cu produsul din pagina pe care tocmai o vizualizezi

Blog

Prezența unui blog pe website – poate plasat chiar în meniul principal: Vei afla că-n marketing plus-valoarea e o cheie esențială. Oferi întâi pentru a putea primi. Încredere la început, notorietate mai apoi și-n timp, fidelizare, firește. Un blog reprezintă astfel o modalitate simplă de a putea oferi plus-valoare constant, fiind de asemenea un suport permanent pentru eforturile tale de SEO. Firește, acesta va trebui și întreținut. Recomand astfel ca minimum 7-8 articole să fie scrise în avans, înainte de a le urca în căsuța ta digitală.

Pagina ”Despre noi”

Importanța lui ”Despre noi” – această pagină reprezintă poate primul contact al unui potențial client cu „vocea” business-ului tău. Tocmai de aceea, această „întâlnire” ar trebui să fie una de succes. Oferă-i astfel acestei pagini atenția cuvenită și nu uita nici de estetică – unt ext foarte bun dar lung poate fi obositor. Poți astfel miza pe un format de tipul: paragraf 1 (partea stângă) – fotografie 1 (partea dreaptă); paragraf 2 (partea dreaptă) – fotografie 2 (partea stângă) și așa mai departe. Nu uita nici că a ta comunicare n-ar trebui să fie nici rigidă și nici impersonală. Imaginează-ți dacă vrei că ai discuta cu un prieten vechi. Nu folosi astfel nici metafore sau epitete pe care NU le-am întâlni în vorbirea de zi cu zi.

Landing page dedicat resellerilor

Landing page dedicat resellerilor, dacă ești producător: Avantajul business-urilor din zoan de producție e că pot activa și acționa deopotrivă (și-n același timp) B2B și B2C. Un landing page dedicat resellerilor poate fi astfel extrem de important. Scoate aici în evidență, pe scurt, povestea business-ului și avantajele produselor, oferind mai apoi informații prețioase despre avantajele unei colaborări: de la prețul preferențial la potențiala primă comandă „mică” și până la ofertele speciale, cross-promotions sau modalitățile „maleabile” de plată. Folosește formatul/conceptul grafic al „Despre noi”.

Oferta specială pentru plata cu cardul

Oferta specială pentru plata cu cardul: Știm cu toții, ne dorim ca plata ramburs să fie minimizată. O modalitate simplă de a ne îndrepta în acea direcție ar fi să oferim un mini discount (de exemplu 5%) pentru plata cu cardul – acest element ar trebui mai apoi expus deopotrivă în homepage și-n paginile de produs.

Codurile de discount

Codurile de discount: ideale mai ales pentru componenta de retargeting/remarketing, codurile de discount ne ajută în primul rând să „recuperăm” potențiali clienți care, deși s-au arătat interesați de produse, au părăsit website-ul nostru înainte de a finaliza o comandă. E esențial astfel să avem la îndemână aceste variante de coduri în ”Dashboard”-ul website-ului și, firește, să avem și variante de coduri pregătite (atât pentru campanii cu termen fix cât și pentru cele ”ongoing”)

Typo-uri

Atenția la typo-uri: Nu, câteva mini greșeluțe n-o să facă pe aproape nimeni să părăsească website-ul în lehamite, însă un ”proofreading” tot ar trebui să fie important, mai ales pentru că, adesea, o literă „mâncată” poate schimba sensul unui cuvânt. Și-ar fi păcat.

Pagini de produs unitare, intuitive și prietenoase. Câteva recomandări suplimentare aici:

· Imagini care să spună, cumulat, întreaga poveste a unui produs. Imaginile principale ar trebui să păstreze o linie unică (și să fie plasate în partea stângă a ecranului) însă asta nu înseamnă că o singură imagine ar trebui să fie suficientă. Un format ar putea fi acesta: imagine 1 – produsul fotografiat „din față”, încadrat de un background alb; imagine 2 – produsul încadrat de ingredientele/materialele care îl compun; imagine 3 – produsul fotografiat din spate; imagine 4 – produsul alături de packaging-ul său.

21. Imagini care să spună poveste a unui produs Închide

· O descriere scurtă tip storytelling care să „spună povestea” produsului (alături, firește, de titlul său, de prețul afișat clar, fără echivoc și de call to action-ul de comandă) – în partea dreaptă.

22. O descriere scurtă Închide

· Diferențiatorii cu pictogramă afișați dedesubt.

23. Diferențiatorii Închide
· Sub diferențiatori, o „casetă tehnică”, menită să fluidizeze pagina și să nu alieneze potențialii cumpărători printr-un text prea lung. „Caseta” ar putea fi împărțită în 3 „bucăți”, după cum urmează:
Descrierea (discutăm aici despre problema pe care o rezolvă produsul și despre calitățile sale de luat în seamă); Informații suplimentare/tehnice (care e gramajul, care-s ingredientele sau materialele și așa mai departe); Mod de folosire/Întreținere (cum avem grijă de acest produs și cum ne asigurăm că-i prelungim durata de viață); Recenzii
24. Caseta tehnică Închide
· „Te-ar putea interesa și”: un slider cu produse adiacente sau care funcționează bine „în pereche” cu produsul din pagina pe care tocmai o vizualizezi
25. Slider cu produse adiacente Închide
· Prezența unui blog pe website – poate plasat chiar în meniul principal: Vei afla că-n marketing plus-valoarea e o cheie esențială. Oferi întâi pentru a putea primi. Încredere la început, notorietate mai apoi și-n timp, fidelizare, firește. Un blog reprezintă astfel o modalitate simplă de a putea oferi plus-valoare constant, fiind de asemenea un suport permanent pentru eforturile tale de SEO. Firește, acesta va trebui și întreținut. Recomand astfel ca minimum 7-8 articole să fie scrise în avans, înainte de a le urca în căsuța ta digitală.
26. Blog Închide
· Importanța lui ”Despre noi” – această pagină reprezintă poate primul contact al unui potențial client cu „vocea” business-ului tău. Tocmai de aceea, această „întâlnire” ar trebui să fie una de succes. Oferă-i astfel acestei pagini atenția cuvenită și nu uita nici de estetică – unt ext foarte bun dar lung poate fi obositor. Poți astfel miza pe un format de tipul: paragraf 1 (partea stângă) – fotografie 1 (partea dreaptă); paragraf 2 (partea dreaptă) – fotografie 2 (partea stângă) și așa mai departe. Nu uita nici că a ta comunicare n-ar trebui să fie nici rigidă și nici impersonală. Imaginează-ți dacă vrei că ai discuta cu un prieten vechi. Nu folosi astfel nici metafore sau epitete pe care NU le-am întâlni în vorbirea de zi cu zi.
27. Pagina "Despre noi" Închide
· Landing page dedicat resellerilor, dacă ești producător: Avantajul business-urilor din zoan de producție e că pot activa și acționa deopotrivă (și-n același timp) B2B și B2C. Un landing page dedicat resellerilor poate fi astfel extrem de important. Scoate aici în evidență, pe scurt, povestea business-ului și avantajele produselor, oferind mai apoi informații prețioase despre avantajele unei colaborări: de la prețul preferențial la potențiala primă comandă „mică” și până la ofertele speciale, cross-promotions sau modalitățile „maleabile” de plată. Folosește formatul/conceptul grafic al „Despre noi”.
28. Landing page dedicat resellerilor Închide
· Oferta specială pentru plata cu cardul: Știm cu toții, ne dorim ca plata ramburs să fie minimizată. O modalitate simplă de a ne îndrepta în acea direcție ar fi să oferim un mini discount (de exemplu 5%) pentru plata cu cardul – acest element ar trebui mai apoi expus deopotrivă în homepage și-n paginile de produs.
29. Oferta specială pentru plata cu cardul Închide
· Codurile de discount: ideale mai ales pentru componenta de retargeting/remarketing, codurile de discount ne ajută în primul rând să „recuperăm” potențiali clienți care, deși s-au arătat interesați de produse, au părăsit website-ul nostru înainte de a finaliza o comandă. E esențial astfel să avem la îndemână aceste variante de coduri în ”Dashboard”-ul website-ului și, firește, să avem și variante de coduri pregătite (atât pentru campanii cu termen fix cât și pentru cele ”ongoing”)
30. Codurile de discount Închide
· Atenția la typo-uri: Nu, câteva mini greșeluțe n-o să facă pe aproape nimeni să părăsească website-ul în lehamite, însă un ”proofreading” tot ar trebui să fie important, mai ales pentru că, adesea, o literă „mâncată” poate schimba sensul unui cuvânt. Și-ar fi păcat.
31. Typo-uri Închide
finish line
🧑‍🤝‍🧑 PS: Da, adesea un website reprezintă, după cum vezi, un „întreg” ce trebuie „asamblat” de mai mulți oameni – webdesigneri, UX designeri, copy și content writeri și fotografi. Îi poți găsi împreună. Îi poți lua separat. Esențial e să știi de fiecare dată de ce ai nevoie, pentru a-ți putea apropia succesul pe care-l dorești. Și pe care se prea poate să-l meriți din plin.
 
 
🧑‍🤝‍🧑 PS: Da, adesea un website reprezintă, după cum vezi, un „întreg” ce trebuie „asamblat” de mai mulți oameni – webdesigneri, UX designeri, copy și content writeri și fotografi. Îi poți găsi împreună. Îi poți lua separat. Esențial e să știi de fiecare dată de ce ai nevoie, pentru a-ți putea apropia succesul pe care-l dorești. Și pe care se prea poate să-l meriți din plin.
 
 
Hipster-laptop-recipe
Hosting-Harness-Image-2